کتاب کودک

بایدها و نبایدهای تربیت کودک شاد

کودک ناراحت

هر پدر و مادری می خواهد شادی را برای  فرزندانش به ارمغان بیاورد. اما اکثر آنها نمی دانند کجا اشتباه می کنند. این بایدها و نبایدها را برای تربیت فرزندان شاد دنبال کنید

همه والدین دوست دارند فرزندی شاد، خلاق و موفق در زندگی تربیت کنند. به نظر می رسد بچه های بداخلاق خانه و والدین را غمگین می‌کنند. کودکان چراغ خانه هستند و با خنده هایشان نور را به سمت خانه روانه میکنند.

اگر والدین می خواهند فرزندی شاد تربیت کنند، باید از همان بدو تولد با مطالعه کتاب تربیت کودک کار خود را اغاز کنند. برخی از بچه ها ذاتاً خوشحال هستند، فقط به این دلیل که از آغاز تولد فقط شادی را تجربه کرده اند. بچه هایی که مدام عصبانی می شوند و گریه می کنند، در خانه آشفتگی زیادی را تجربه کرده اند. این مسئولیت والدین است که را در معرض چه چیزی قرار می دهند. اگر خانواده ای شاد باشد، فرزند هم خوشحال است.

چند نکته مهم در تربیت کودک شاد‌

بیایید نگاهی به فاکتورهای تربیت فرزند شاد بیندازیم…

 

بایدهای تربیت کودک شاد

به آنها توجه کنید:

فضایی را برای فرزندتان ایجاد نکنید که برای شما ناله و گریه کند. بچه ها فقط زمانی گریه می کنند که بخواهند توجه والدین را به خود جلب کنند. اگر آن را قبل از درخواست آنها بدهید، دلیلی برای ناراحتی آنها وجود ندارد. حتی اگر بزرگسال هستند، به آنها گوش دهید و نگرانی خود را نشان دهید.

 

نشان دهید که آنها را دوست دارید:

همه والدین فرزندان خود را دوست دارند اما اکثر آنها به ندرت آن را نشان می دهند. بسیار مهم است که والدین عشق و علاقه خود را نسبت به فرزندان به آنها نشان دهند. در آغوش گرفتن کودکان هر روز می تواند معجزه کند. گفتن “دوستت دارم” یا فقط بوسیدن گونه آنها می تواند روز آنها را خوش کند. اما به خاطر داشته باشید که فقط گفتن برخی چیزها یا نشان دادن برخی حرکات محبت آمیز کافی نخواهد بود. همچنین باید زمان با کیفیتی را با آنها سپری کنید.

 

آنها را تحسین کنید:

وقتی فرزندتان کار خوبی انجام می دهد، از کار او قدردانی و تحسین کنید.آنها را به کتاب خواندن تشویق کنید . با خرید کتاب کودک مناسب سن انها و خواندن کتاب تجربیات بیشتری کسب می کنند. این یک تقویت بزرگ برای یک کودک است. آنها احساس شادی بیشتری می کنند و از تلخی شکست رنج نمی برند. آنها برای کسب تمجید بیشتر عملکرد بهتری خواهند داشت. به شادی آنها کمک می کند.

 

کتابخوانی

از آنها سپاسگزار باشید:

اگر در خانه کمک می کنند قدردانی کنید. این نه تنها آنها را خوشحال می کند بلکه باعث می شود بیشتر به شما کمک کنند. اگر والدین و بچه ها در خانه با هم کار کنند، همه را خوشحال می کند. فرزندان احساس نزدیکی به والدین خود می کنند و والدین احساس محبت بیشتری می کنند. فرزندان این گونه خانواده ها بیشتر خوشحال هستند. همچنین به فرزندان خود بیاموزید که برای کارهایی که دیگران برای آنها انجام می دهند شکرگزار باشند.

 

روی مهارت های اجتماعی آنها کار کنید:

اگر فرزندتان به خوبی با مردم ارتباط برقرار کند، آنها روابط شادی خواهند داشت. بسیاری از بچه ها از سنین پایین افسرده و آزرده می شوند زیرا نمی توانند دوست پیدا کنند. داشتن دوست خوب و روابط خوب با مردم به شادی بچه ها کمک می کند. برای مثال زدن باید به آنها نشان دهید که چگونه با دوستانتان تعامل دارید. به عنوان والدین شما باید با همه اجتماعی و دوستانه باشید تا فرزندتان از آن استفاده کند.

نبایدهای تربیت کودک شاد

نگاهی گذرا به نبایدهای تربیت فرزند شاد داشته باشید…

 

از نوازش بیش از حد خودداری کنید:

فرزندتان را بیش از حد نوازش نکنید. خواسته های غیر منطقی آنها را برآورده نکنید. به آنها بفهمانید که به هر چیزی که می خواهند می رسند ولی برای رسیدن به آنها در زندگی باید سخت تلاش کنند. فرزندان شما باید از نوع مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند آگاه باشند. زندگی بستر گل رز نیست. کودک شما با محرک ها و موقعیت های منفی زیادی در زندگی خود مواجه خواهد شد. به آنها آموزش دهید تا برای آینده آماده شوند.

 

 آنها را ترسو نکنید:

ممکن است بخواهید که کودک شادتان راحت باشد و با هیچ منفی روبرو نشود، اما این تصور اشتباهی است. او میبایست بایدها و نبایدها درک کند. بگذارید فرزندتان در کارها شکست بخورد، بگذارید آسیب ببیند. تنها راهی که می توانید اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در آینده خوشحال خواهد بود، این است که اجازه دهید او با مشکلات روبرو شود تا ترس کودک از بین برود. شکست نباید آنها را کاملاً ویران کند، آنها باید یاد بگیرند که با یک لبخند با شکست روبرو شوند.

 

کودک خود را مقایسه و قضاوت نکنید:

این یکی از بزرگ ترین اشتباهات والدین در تربیت کودک است. باید رفتار فرزندان خود را شکل دهند. سعی کنید افراد خوب را تشویق کنید بچه ها متوجه خواهند شد هرگز سعی نکنید آنها با کسی مقایسه کنید، آنها را سرزنش نکنید، این باعث می شود کودک افسرده و برای زندگی غمگین شود.

همانطور که می بینید کاملاً نگرش و رفتار والدین است که منجر به شادی یا ناراحتی کودک می شود. با مطالعه کتاب تربیت کودک آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. والدینی که انتقاد و بد رفتاری می کنند، فرزندانی ناراضی و بداخلاق تربیت می کنند. والدین از همان دوران کودکی خود نیاز دارند که در طول زندگی خود از مثبت بودن و قدرت شاد بودن استفاده کنند.

 

کودک ناراحت

 

بیشتر بخوانید:

چگونه کودک و نوجوان را از گوشی دور کنیم؟

تربیت صحیح کودک بیش فعال

 

نتیجه گیری:

اگر والدینی هستید که به دنبال پرورش فرزندانی شاد و خلاق هستید بدانید که ابتدا باید از خودتان شروع کنید.

فرزندان ما با تقلید و نگاه کردن به ما بسیاری از رفتار ها را انجام می دهند.

شما به عنوان کسی که مسئول تربیت یه انسان  است نمی توانید به او بگویید که خوشحال باشد در حالی که خودتان خوشحال نیستید.

در پایان شما باید بدانید که تربیت کودک  شاد کار راحتی نیست و شما به تلاش و مطالعه نیاز دارید.

باید بتوانید با زبان نرم با آنها صحبت کنید تا آنها خوشحال و شاد باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *