لوازم تحریر

راهنمای خرید لوازم تحریر سبز | فابر کاستل و سازگاری با محیط زیست

لوازم تحریر سبز

 

نوشت افزار به روایت محیط زیست؛ فرهنگ خرید لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سازگار با محیط زیست (Eco-Friendly Stationary) یک دسته‌بندی گسترده است که شامل لوازم تحریر بازیافتی و پایدار به همراه محصولات بدون پسماند مانند دفترچه سازگار با محیط زیست می‌شود. ویژگی مهم این نوع از نوشت افزار این است که پس از استفاده کاملاً بازیافت می‌شوند.

 

این اصطلاح در مورد همه انواع لوازم تحریر دوست دار طبیعت از جمله انواع خودکار، روان نویس، و مداد و اتود سازگار با محیط زیست تا دفترچه‌های بازیافتی و… صدق می‌کند. استفاده از این نوع محصولات علاوه بر پیامدهای مثبت زیست محیطی، وزن و اعتباری اخلاقی نیز به همراه دارد.

 

به عنوان مثال، برخی از نوشت افزار و لوازم تحریر سبز ممکن است از مواد اولیه مانند الوار چوبی پایدار ساخته شده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از مواد خام بازیافتی بیشتری استفاده کنند یا به گونه‌ای طراحی شوند که از اسقاط و رسیدن به محل دفن زباله جلوگیری کنند.

 

در این مطلب به جزئیات بیشتری درباره این موضوع خواهیم پرداخت که چه چیزی باعث “سبز” محسوب شدن لوازم تحریر اکو و دوست دار طبیعت می‌شود. در بخش دیگر نیز در پاسخ به اینکه چرا انتخاب و خرید لوازم تحریر سازگار با محیط زیست، بهینه‌ترین و منطقی‌ترین راه برای استفاده از نوشت افزار و لوازم تحریر است، اشاره می‌کنیم.

 

برای مشاهده و خرید تنوع محصولات لوازم تحریر شهر کتاب پاسداران، اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید انواع نوشت افزار شهر کتاب پاسداران، اینجا را کلیک کنید.

 

علاوه بر این، به معرفی برند لوازم تحریر فابر کاستل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای دوست دار محیط زیست با محصولات متنوع سبز و نوشت افزار اکو می‌پردازیم.

 

لوازم تحریر پایدار چیست؟

لوازم تحریر سبز

هیچ تعریف دقیقی از نوشت افزار و لوازم تحریر پایدار وجود ندارد. این محصولات می توانند از مواد بازیافت شده یا قابل بازیافت ساخته شده باشند (و یا در هر دو حالت). ممکن است از مواد خامی استفاده شود که در غیر این صورت به محل دفن زباله می‌رفتند و اسقاط می‌شدند. هم چنین، سایر جنبه‌های اخلاق زیست محیطی نیز ممکن است در این تعریف نقش بازی کند. تمامی این روش‌ها می‌توانند در فلسفه تولید لوازم تحریر سبز و دوست دار طبیعت اخلاقی و درست لحاظ شوند.

 

از آنجایی که این یک تعریف گسترده و جامع است، گزینه‌های زیادی وجود دارد که انواع نوشت افزار خود را مانند خودکار پایدار و روان نویس پایدار، مداد و اتود پایدار، ماژیک و هایلایتر پایدار و… را هماهنگ با سبک زندگی، سلیقه و اولویت‌های اکو و محیط زیستی خودتان انتخاب کنید.

 

چرا باید لوازم تحریر پایدار را امتحان کنم؟

لوازم تحریر سبز

در امتحان کردن انواع نوشت افزار و لوازم تحریر واقعا چیزی برای از دست دادن وجود ندارد! لوازم تحریر پایدار اغلب قیمتی بیشتر از معادل‌های سنتی و معمول خود ندارند. البته این محصولات در طرح‌های واقعاً خیره‌کننده و متنوعی برای مخاطبان انواع خودکار اکو، مداد اکو، انواع دفتر و کاغذ اکو و… وجود دارند.

 

در اینجا سه دلیل برای استفاده کردن و خرید انواع نوشت افزار و لوازم تحریر سبز و دوست دار طبیعت را برای شما آورده‌ایم تا ماجراجویی جدید خود را با لوازم تحریر سبز آغاز کنید:

 

  1. می‌توانید آگاهانه تلاش کنید تا دوست دار محیط زیست باشید!اگر می خواهید برای زندگی پایدار، بدون ایجاد تغییرات عمده در سبک زندگی خود اقدامی انجام دهید، لوازم تحریر سبز اولین قدم آسانی است که باید بردارید.

     

    محصولات لوازم تحریر پایدار دقیقاً مانند محصولات عادی عمل می‌کنند و معمولاً هیچ تفاوت مشهودی نیز با لوازم تحریر تولید شده به روش سنتی ندارند. با اطمینان می‌توان گفت که استفاده از این محصولات بدون هیچگونه دغدغه انجام می‌شود.

     

  2. استفاده از لوازم تحریر سبز منجر به فرهنگ‌سازی می‌شود!استفاده از لوازم تحریر سبز منجر به فرهنگ‌سازی می‌شود!

     

    دادن لوازم تحریر سبز و دوست دار محیط زیست به عنوان هدایایی به دوستان و آشنایانتان، راه خوبی برای شروع ترویج این سبک زندگی است. با هدیه دادن محصولاتی مانند یک دفترچه یادداشت اکو، خودکار یا مداد دوست دار محیط زیست، اطرافیان خود را به این شیوه از زندگی سازگار با محیط زیست دعوت کنید.

     

  3. استفاده از محصولات اکو باعث کاهش ضایعات می‌شود!لوازم تحریر پایدار معمولاً برای دوام بیشتر طراحی می‌شوند. در واقع هر خودکار یا مداد قابل تعویض، زباله کم‌تری نسبت به نمونه یک بار مصرف خود تولید می‌کند.

     

    اگر اهل کسب وکار هستید، می‌توانید یک قلم شخصی‌سازی‌شده اکو و دوست دار محیط زیست را به عنوان هدیه سازمانی شرکت خود در نظر بگیرید تا مشتریان را نیز به کاهش استفاده از لوازم تحریر یک بار مصرف و مرسوم تشویق کنید.

     

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز و دوست دار محیط زیست چگونه به طبیعت کمک می‌کنند؟

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سازگار با محیط زیست (بسته به محصول) می‌تواند مواد را در طول تولید خود از انتقال به محل دفن زباله و اسقاط اشیا دور کنند. در این فرآیند، تولید و مصرف زباله‌های محل دفن زباله مانند دورریختنی‌هایی مثل خودکارهای پلاستیکی یکبار مصرف کاهش داده می‌شود.

 

در ساخت و تولید لوازم تحریر پایدار همچنین به احتمال زیاد از مواد خام تجدیدپذیر مانند چوب و پلاستیک‌های زیست محیطی به جای پلاستیک‌های یکبار مصرف ساخته شده از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود.

 

لوازم تحریر سبز چگونه ساخته می‌شود؟

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز و نوشت افزار اکو از مواد خام پایدار ساخته می‌شوند و این مواد نیز به نوبه خود با استفاده از روش‌های اخلاقی و بلندمدت تولید مواد پایدار عرضه می‌شوند.

 

به عنوان مثال برند لوازم تحریر فابر کاستل یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین برندهای مداد در جهان، یک پروژه پیشگام و نوین جنگل‌داری در برزیل و کلمبیا را آغاز کرده است که سالانه دو میلیون درخت در آن کاشته می‌شود.

 

هرگاه درختی برای تامین الوار ۲.۳ میلیارد مداد فابر کاستل که هر سال تولید می‌شود، قطع می‌شود، درخت جدیدی کاشته می‌شود.

 

این تنها یک مثال از چگونگی ساخت و مدیریت لوازم تحریر سبز و پایدار و همچنین چیزی است که فابر کاستل را در دنیای قلم، مداد و کاغذ بسیار متمایز و خاص می‌کند.

لوازم تحریر سبز

در این بخش به معرفی برند لوازم تحریر فابر کاستل، ویژگی‌ها و نکاتی درباره تاریخچه و نوآوری‌های این برند می‌پردازیم.

 

وجه تمایز لوازم تحریر فابر کاستل چیست؟

لوازم تحریر سبز

علاوه بر اینکه فابر کاستل بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع خودکار و مداد، نوشت افزار اداری و لوازم تحریر هنری در جهان است، چه چیزی دقیقا فابر کاستل را به چنین برند بزرگ، موفق و محبوبی تبدیل می‌کند؟

 

به هر حال، با وجود اینکه می‌بینیم خودروهای فیات بسیار رایج هستند، اما شما افراد زیادی را نمی‌بینید که کارایی و بی‌مانندی این محصول را اعلام کنند. اما باز با وضعیتی مشابه، چند بار می‌بینید که کسی از خودکار فابر کاستل یا خودنویس استفاده می‌کند؟

 

ریشه‌های برند فابر کاستل

لوازم تحریر سبز

اگرچه برخی از برنده ای مشهور تولیدکننده انواع خودکار و روان نویس، مانند برند لوازم تحریر بیک (Bic) در اواخر سال ۱۹۴۵ تاسیس شدند، آغاز به کار شرکت فابر کاستل به قرن ۱۸ باز می‌گردد که توسط کاسپار فابر در سال ۱۷۶۱ در نورنبرگ اتفاق افتاد.

لوازم تحریر سبز

آقای فابر که در اصل یک کابینت‌ساز بود، در سال ۱۷۶۱ کارگاه کوچکی تاسیس کرد و در آن‌جا مدادهایی تولید کرد که در آن زمان، بر خلاف تصور امروزی، یک تجارت معمولی برای یک نجار محسوب می‌شد.

لوازم تحریر سبز

اما چیزی که محصولات فابر را تا این حد خاص کرده این بود که می‌دانست مدادهای گرافیتی به راحتی شکسته می-شوند و آسیب می‌بینند. فابر کاستل برخلاف رقبایش، تلاش زیادی داشت تا با مخلوط کردن گرافیت زمینی استخراج شده با گوگرد، آناتومی و رزین الحاقی، ترکیب مدادهای خود را بهبود بخشد و برتری واضحی نسبت به رقبایش پیدا کند.

لوازم تحریر سبز

با این حال جالب است بدانید که این شرکت در زمان حیات کاسپار فابر گسترش چندانی پیدا نکرد تا اینکه نوه بزرگ او، یوهان لوتار فریر فون فابر، در اواخر قرن نوزدهم این کسب وکار را به فابر کاستلی که امروزه می‌شناسیم، تبدیل کرد.

لوازم تحریر سبز

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نام جهانی فابر کاستل Faber Castell هنوز هم متعلق به خانواده فابر می‌باشد و این چیزی حدود هشت نسل از این خانواده را شمل می‌شود.

 

تعهد به محیط زیست

لوازم تحریر سبز

با جدی‌تر شدن مشکلات محیط زیستی، برند لوازم تحریر فابر کاستل نه تنها در برزیل، بلکه در کلمبیا نیز یک پروژه کشت و زرع درختان و گونه‌های گیاهی ایجاد کردند که در آن برای رسیدن به اهداف اکولوژیک و دوست دار طبیعت از طریق ساخت و تولید لوازم تحریر سبز، تلاش می‌کنند تا موارد زیر را عملی کنند:

 

خلق تجربه‌ای منحصر به فرد

 

فابر کاستل با دعوت عمومی مردم از سراسر جهان به کارخانه و موزه مشهورش، مخاطبان و مصرف-کنندگان لوازم تحریر را به فضایی متفاوت می‌برد.

 

در این تجربه از مهمانان و بازدیدکنندگان دعوت می‌شود تا از بررسی مختصر اما همه‌جانبه‌ای از کارخانه و خط تولید سال‌های گذشته لذت این برند و با چگونگی تولید و ساخت انواع قلم اعم از خودکار و مداد فابر کاستل در قرن ۱۸ و ۱۹ آشنا شوند.

 

هر کسی که علاقه‌مند به بازدید از موزه فابر کاستل است، می‌تواند شرایط حضور در این تور و اطلاعات بیشتر را در اینجا پیدا کند.

 

کیفیت مثال‌زدنی و عالی محصولات فابر کاستل

 

البته که مهم‌ترین ویژگی محصولات فابر کاستل، کیفیت، مهارت و تجربه‌ای است که در فرآیند تولید انواع قلم اعم از خودکار و مداد، قلم مو یا خط کش به کار گرفته می‌شود.

 

فابر کاستل با داشتن خاص‌ترین کیفیت مواد ساخت که توسط بهترین طراحان جهان طراحی و بهترین صنعتگران عرصه تولید لوازم تحریر اعم از لوازم تحریر سبز و انواع نوشت افزار در جهان تولید می‌شوند، کیفیت تضمین‌شده و همیشگی را بارها و بارها برای مخاطبانش فراهم می‌کند.

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز

لوازم تحریر سبز

 

برای مشاهده و خرید انواع لوازم تحریر فابر کاستل، اینجا را کلیک کنید.

 

کدام محصولات لوازم تحریر سبز و دوست دار طبیعت را باید امتحان کنم؟

 

در بخش پایانی این مطلب و قبل از نتیجه‌گیری، نمونه‌هایی از انواع لوازم تحریر سازگار با محیط زیست مانند انواع قلم سازگار با محیط زیست، از مواد خام بازیافتی و پایدار تا انواع خودکار و مداد را با ذکر سه مورد خاص و ممتاز پیش می-بریم:

 

خودنویس هارتوود

 

خودنویس مونتگراپا هارتوود یک خودنویس چوبی مقاوم و زیبا و نمادی از هنر و طراحی ایتالیایی است. شما می‌توانید از مخزن‌های جوهر استاندارد و معمول استفاده کنید یا حتی برای پایداری بهتر در طولانی مدت، از یک مبدل برای انتقال جوهر و در جهت کاهش ضایعات استفاده کنید.

 

خودکار 849 نسپرسو از برند کارن داش

 

این محصول جذاب در انواع لوازم تحریر سبز، دارای ویژگی‌های اکولوژیک سبز و دوست دار طبیعت است که با همکاری برند لوازم تحریر کارن داش و برند شناخته شده نسپرسو (Nespersso) ساخته شده است.

 

در هر خودکار از این سری، یک مخزن آلومینیومی وجود دارد که از کپسول‌های بازیافتی و تجدیدپذیر محصولات نسپرسو ساخته شده است. این محصول تجلی یک راه هوشمندانه برای بهبود سازگاری با محیط زیست انواع خودکار در عین پرداختن به نگرانی‌های مربوط به غلاف‌های استفاده شده در قهوه‌سازهای تک منظوره است.

 

خودنویس ۲۰۰۰ لامی

 

خودنویس ۲۰۰۰ از زمان عرضه در سال ۱۹۶۶ مورد توجه همگان و خصوصا مخاطبان لوازم تحریر سبز بوده و در طول این سال‌ها تغییرات نسبتاً کمی در طراحی خود داشته است. مکانیزم پر کردن پیستون این خودنویس به گونه‌ای است که لامی ۲۰۰۰ را قادر می‌سازد تا جوهر را از مخزن جوهر بیرون بکشد. بنابراین هیچ کارتریج جوهر برای دفع پس از استفاده مکرر وجود نخواهد داشت.

 

سخن پایانی برای یک حامی محیط زیست!

لوازم تحریر سبز

همه ما می‌توانیم کمی بیشتر سبک زندگی سبز یا استفاده از محصولات اکو و دوست دار طبیعت را در زندگی‌مان اعمال کنیم. در این راه گام‌های ساده‌ای مانند استفاده از لوازم تحریر سبز و پایدار اکو به ما اجازه می‌دهد تا این کار را بدون به خطر انداختن عادات و هنجارهای سبک زندگی موجود خود به شکل قابل توجهی انجام دهیم.

 

علاوه بر استفاده از لوازم تحریر سبز، بسیاری از افراد در حال حاضر نی‌های نوشیدنی پلاستیکی را با معادل‌های فلزی، بامبو یا کاغذی تعویض کرده‌اند. روی آوردن به لوازم تحریر سبز گام بعدی جدی و گسترده‌ای است وضوح به ما کمک می‌کند.

 

با مجموعه و کالکشن‌های بزرگ لوازم تحریر سبز از جمله خودکارها و مدادهای سازگار با محیط زیست، دفترچه‌های یادداشت سازگار با محیط زیست و هدایای بدون اکو از برندهای پرطرفدار و فعال محیط زیست مانند فابر کاستل، هیچ دلیلی وجود ندارد که خرید لوازم تحریر سبز با کیفیت عالی و دوام طولانی را به تاخیر بیندازید.

 

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، می‌توانید به بخش کتاب‌ها و دسته بندی مطالعات محیط زیستی وبسایت شهر کتاب پاسداران مراجعه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *