لوازم تحریر, لوازم هنری

آموزش نقاشی با خودکار و جوهر برای مبتدیان؛

با خودکار فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران 1 scaled

نقاشی با خودکار برای هنرجویان

 

هنر نقاشی با خودکار و جوهر می‌تواند راهی ارزان و کارآمد برای شروع نقاشی باشد. خودکار نوشت افزاری سبک وزن و جوهر نیز در مقایسه با سایر مواد هنری، ماده‌ای نسبتاً ارزان قیمت است.

 

با این حال، نقاشی با جوهر ممکن است ترس و نگرانی را در دل نقاشان مبتدی به وجود آورد. خوشبختانه، شهر کتاب پاسداران آمادگی دارد در ادامۀ این مطلب به این موضوع بپردازد که گذاردن و به جنبش درآوردن خودکار و جوهرش بر کاغذ دلهره‌ای نداشته و نقاشی‌تان با خودکار و جوهر در پایان چه اندازه می‌تواند شگفت‌زده‌تان کند.

 

برای مشاهده و خرید انواع خودکار اینجا را کلیک کنید.

 

 

نقاشی با خودکار و جوهر چیست؟

 

هنر نقاشی با خودکار و جوهر هنری است که این روزها به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شود. این هنر اصیل از سال‌ها پیش تاکنون مورد علاقه هنرمندان بسیاری قرار داشته و اصالت برگرفتۀ خود را از فرهنگ‌ و هنر گذشته نیز به رخ می‌کشد.

 

یکی از قدیمی‌ترین نقاشی‌های با قلم و جوهر، The Abduction of Briseis نام دارد که توسط یک هنرمند یونانی ناشناخته با استفاده از خودکار و رنگ بر روی پاپیروس حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد رسم شده است.

 

مدت‌ها بعد، لئوناردو داوینچی تأثیر دقیق هنر نقاشی با قلم و جوهر را در اثر خود به نام Five Grotesque Heads (۱۴۹۴ میلادی) در دوره رنسانس معرفی کرد.

 

میکل آنژ، ون‌گوگ، رامبراند و پیکاسو نیز از قلم و جوهر برای خلق بسیاری از آثار مشهور خود استفاده کردند. این سبک نقاشی در طول جنبش‌های هنری مختلف باقی مانده و تا به امروز یک شیوه محبوب برای پرداخت اثر هنری محسوب می‌شود.

 

در زمان حاضر، در اکثر نقاشی‌های با خودکار و جوهر از جوهر سیاه استفاده می‌شود که به هنرمندان این امکان را می‌دهد تا کنتراست بالا را در اثر خود به نمایش درآورند. نتیجه آن یک تصویر واضح، پاک و تمیز با جزئیات فراوان خواهد بود.

 

تکنیک‌های نقاشی با خودکار و جوهر

 

هنرمندان می‌توانند از تکنیک‌های متعددی برای نقاشی با خودکار و جوهر استفاده کنند تا طرح‌های سایه-روشن را ایجاد کنند. ترکیب این تکنیک‌ها باعث به وجود آمدن یک اثر بافت‌دار و واقع‌گرایانه می‌شود.

 

  • هچینگ (Hatching)

     

    هچینگ به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تکنیک‌های نقاشی با خودکار و جوهر محسوب می‌شود.
    در هچینگ، خطوط در یک جهت خاص در محدوده‌ای خاص کشیده می‌شوند و با یکدیگر تداخل ندارند. هر چه خطوط به یکدیگر نزدیک‌تر باشند، سایه تیره‌تر ایجاد می‌شود. هنرمندان مبتدی اغلب از خط‌کش‌ها برای خطوط راست استفاده می‌کنند.

     

  • هچینگ متقاطع (Cross-Hatching)

     

    هچینگ متقاطع یا کراس هچینگ به تخته کشی معمولی شباهت بسیار زیادی دارد، با این تفاوت که این خطوط با یکدیگر تداخل دارند. برای هچینگ متقاطع، ابتدا با تکنیک هچینگ اصلی شروع می‌کنید، سپس لایه‌ای دیگر از خطوط را با زوایا و جهت‌های مختلف ایجاد می‌کنید. هچینگ متقاطع سایه‌های عمیق و بافت را در نقاشی ایجاد می‌کند و با افزودن لایه‌های بیشتر، سایه‌بندی سنگین‌تری را به وجود می‌آید.

     

  • سایه زدن (Contour)

     

    تکنیک کانتور به ایجاد تصویر بافت شیء کمک می‌کند، زیرا خطوط از منحنی های روی شکل شیء پیروی می‌کنند. این تکنیک مشابه هچینگ است، با این تفاوت که خطوط منحنی چندان بی‌نقص نیستند. خطوطی که نزدیک به یکدیگر هستند، تأثیر سایه را در نقاشی تقویت می‌کنند.

     

  • کانتور متقاطع (Cross-Contour)

     

    کانتور متقاطع فرایند مشابهی با هچینگ متقاطع دارد، با این تفاوت که خطوط منحنی را با زوایا و جهت‌های مختلف ایجاد می‌کنید تا چگالی سایه را افزایش دهد.

     

  • خطوط تصادفی (Random Lines)

     

    هنرمندان از خطوط تصادفی برای ایجاد بافت‌های متنوع در نقاشی با خودکار و جوهر استفاده می‌کنند. این تکنیک می‌تواند شامل یک خط پیوسته یا چندین خط بلند و منحنی با برخورد تصادفی در نقاط مختلف باشد. این تکنیک ممکن است کمی سخت باشد، اما با کمی اعتماد به نفس در هنر خود، نقاشی‌های جذاب‌تر با بافتی متنوع‌تر را به ارمغان خواهید آورد.

     

  • استیپلینگ (Stippling)

     

    تکنیک استیپلینگ با گذاردن تعداد زیادی نقطه، تصویر سایه و عمق را در نقاشی ایجاد می‌کند؛ لازم به ذکر است که در این تکنیک استفاده از نقاط بسیار زیاد، سایه‌بندی عمیق‌تری را در تصویر ایجاد می‌کند. بسیاری از هنرمندان از این تکنیک با خودکار‌های کوچک برای داشتن تسلطی بیشتر بر روی اثرشان استفاده می‌کنند.

     

  • الگوهای دایره‌ای (Circular)

     

    استفاده از تکنیک الگوهای دایره‌ای بافت‌های نور و سایه در نقاشی با خودکار و جوهر را ایجاد می‌کند. دایره‌های کوچک‌تر در این تکنیک سایه‌بندی قوی‌تری را ایجاد خواهند کرد. این تکنیک جزئیات طبیعی مانند برگ‌ها را در نقاشی به تصویر می‌کشد.

     

  • خطوط نازک و ضخیم (Thin and Thick Lines)

     

    فشار خودکار باعث ایجاد ضخامت‌های مختلف در خطوط کشیده شده می‌شود. ترکیب این ضخامت‌ها سطوح مختلف سایه‌بندی را در تصویر ایجاد می‌کند. خطوط ضخیم باعث ایجاد سایه‌های نمایشی می‌شوند، در حالی که ترکیب وزن خطوط موجب به وجود آمدن بافت بیشتر در تصویر می‌شود.

     

 

ابزارهای نقاشی با خودکار و جوهر

 

تا اینجا فهمیدیم که ایجاد نقاشی‌های زیبای خودکار و جوهر به سادگی انجام می‌شود؛ شما برای ایجاد یک اثر هنری زیبا فقط به یک خودکار مناسب، کاغذ با کیفیت و کمی صبر احتیاج دارید.

 

خودکار‌ها

 

  • خودنویس (Fountain Pen):

     

    نقاشی با خودنویس شباهتی به هنر استفاده از قلم و جوهر در گذشته دارد و استفاده از این قلم می‌تواند طرح‌هایی چشم‌نواز در تصویر را ایجاد کند. استفاده از خودنویس ممکن است نسبت به سایر خودکار‌ها کمی سخت‌تر باشد، اما پخش‌شدن جوهر و ناهمواری‌های ظریف این قلم نیز بخشی از جذابیت متمایز کننده آن است که بهتر است آن را در نظر بگیرید.

     

     

     

     

     

     

     

    نقاشی با خودنویس - فروشگاه آنلاین شهر متاب پاسداران

    برای مشاهده و خرید انواع خودنویس اینجا را کلیک کنید.

 

 

  • خودکار‌ و روان نویس نوک نمدی (Fineliner):‌

     

    خودکار و روان نویس نوک نمدی دارای نوکی بسیار نازک و برای اضافه کردن جزئیات کوچک به نقاشی‌ مناسب است. استفاده از این نوع خودکار و روان نویس برای مبتدیان آسان‌تر است، زیرا نوک و در نتیجه ضخامت ثابتی دارد. همچنین لازم است بدانید که بسیاری از انواع خودکار و روان نویس نوک نمدی ضدآب هستند، به این معنی که هنرمند می‌تواند با افزودن رنگ، آب یا جوهر به اثر خود، نقاشی زیباتری ایجاد کند.

     

     

     

 

  • برای مشاهده و خرید انواع خودکار و روان نویس نوک نمدی اینجا را کلیک کنید.برای مشاهده و خرید روان نویس نوک نمدی فابر کاستل اینجا را کلیک کنید. 

 

  • خودکار و ماژیک نوک قلم مویی (Brush Pens):

     

    خودکار و ماژیک نوک قلم مویی اغلب احساس و نمایی از قلم مو داشته و عملکرد مشابهی با آن دارد. فشار کم به این قلم‌ها منجر به ایجاد خطی نازک شده، در حالی که فشار بیشتر باعث ایجاد خطوطی ضخیم‌تر می‌شود. این ابزار تنوع بیشتری در نقاشی با خودکار و جوهر به شما ارائه می‌دهد.

     

 

برای مشاهده و خرید انواع خودکار و ماژیک نوک قلم مویی اینجا را کلیلک کنید.

 

 

کاغذ و دفتر نقاشی

 

دفتر نقاشی - فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران

 

هنر نقاشی با خودکار و جوهر تنها درباره خودکار نیست. انتخاب کاغذ مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در اثر هنری خودکار و جوهر ‌شما ایجاد کند. همیشه سعی کنید برای گرفتن نتایج بهتر در نقاشی‌های خود از کاغذ با کیفیت استفاده کنید. کاغذ با ضخامت بیشتر همچنین تضمین می‌کند که جوهر یا رنگ به خورد کاغذ نرفته و از سوی دیگرِ کاغذ پس ندهد.

 

برای مشاهده و خرید انواع دفتر نقاشی و طراحی اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده و خرید انواع کاغذ اینجا را کلیک کنید.

 

 

نکات دیگر در نقاشی با جوهر

 

به عنوان یک فرد مبتدی، بهتر است ابتدا نقاشی جوهری‌تان را با مداد طراحی کنید. پس از آن می‌توانید روی آن را با جوهر تکمیل و جزئیات بیشتری اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که به نقاشی با جوهر عادت کرده و دائمی بودن جوهر که ممکن است برای برخی افراد نگران‌کننده باشد، شما را نگران نکند.

 

  • استفاده از آب با جوهر

     

    استفاده از آب هنگام طراحی با جوهر یک روش محبوب در نقاشی تلقی می‌شود. یکی از تکنیک‌ها شامل مالیدن آب به جوهر تازه استفاده شده برای ایجاد تون‌های نرم و ایجاد تفاوت‌های جذاب است؛ همچنین استفاده از آب به نقاشی‌های شما کمک می‌کند تا طبیعی‌تر به نظر بیایند.

     

  • تغییر شیوه نگه‌داشتن خودکار در دست

     

    تغییر شیوه‌ی در دست نگه داشتن خودکار می‌تواند جزئیات منحصربه‌فردی را به کارهایتان اضافه کند. به عنوان مثال، نگه‌داری خودکار از انتهای آن باعث ایجاد حالتی می‌شود که می‌تواند به نقاشی‌ حس جدیدی بدهد.

     

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *