کتاب کودک

بروز تمایلات جنسی در کودکان – 5 اصل کاربردی

Group 15

تحقیقات نشان می دهد که کودکان و جوانان می خواهند با والدین یا مراقبان خود در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی صحبت کنند.

بسیاری از والدین یا مراقبان مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند، یا ممکن است از انجام این گفتگوها احساس ناراحتی کنند. پرهیز از موضوع مانع از برقراری رابطه جنسی و ایمن نگه داشتن فرزندتان نمی شود. اگر ناراحت هستید وحشت نکنید، ابزارهای مفیدی برای کمک به شما وجود دارد.

اگر به کودکان و نوجوانان اطلاعات دقیقی در مورد بدن، روابط، جنسیت و تمایلات جنسی داده شود، به احتمال زیاد در بزرگسالی انتخاب های مطمئن تری خواهند داشت.

توانایی صحبت در مورد این موارد به والدین و مراقبین فرصتی می دهد تا در مورد ارزش های خود در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی صحبت کنند.

چگونه و چه زمانی صحبت در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی را شروع کنیم؟

طبیعی است که هنگام تربیت فرزندان و صحبت با آنها در مورد رابطه جنسی احساس ناخوشایندی یا عدم اطمینان داشته باشید. بیشتر بزرگسالان وقتی این مکالمات را شروع می کنند این احساس را دارند – با گذشت زمان و تمرین اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

 

سعی کنید روی این اصول کار کنید:

  1. گفتگوها را زود شروع کنید و با بزرگتر شدن فرزندتان به صحبت ادامه دهید.
  2. کتاب ها و منابع ایده ها را پیدا کنید.
  3. کسی باشید که از آنها مشاوره می خواهند.
  4. گفتگوها را معمولی نگه دارید.
  5. از نشانه های اطراف خود استفاده کنید.

 

زود شروع کنید و به صحبت کردن ادامه دهید

کودکان از همان لحظه ای که به دنیا می آیند در مورد روابط، رابطه جنسی و تمایلات جنسی می آموزند. کودکان بسیار کوچک از بزرگسالان در مورد بدن خود پیام دریافت می کنند. این شامل یادگیری کلماتی است که برای توصیف اعضای بدن و عملکرد آنها و مفاهیم مهم در مورد اعضای عمومی و خصوصی بدن و رفتارها استفاده شود.

طبیعی است که کودکان خردسال نسبت به بدن خود و دیگران کنجکاو باشند. سعی کنید از اصطلاحات صحیح برای اعضای خصوصی بدن استفاده کنید. این به کاهش اضطراب و شرم کمک می‌کند، در حالی که به کودکان اجازه می‌دهد به طور مؤثرتری درباره بدن خود سؤال کنند و اگر چیزی درست نیست، به بزرگسالان مورد اعتماد گزارش دهند.

همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود، این مکالمات را با پیش آمدن فرصت ها و قبل از اینکه بحرانی شوند، ادامه دهید. بهتر است به جای واکنش نشان دادن، فعال باشید. مانند شروع صحبت در مورد:

  • بلوغ قبل از شروع تغییرات برای فرزند شما.
  • روابط سالم و محترمانه قبل از اینکه فرزند شما در معرض پورنوگرافی قرار گیرد.
  • قبل از اینکه فرزندتان از نظر جنسی فعال شود، اقدامات جنسی ایمن را انجام دهید.

 

تمایلات جنسی در کودکان

 

اگر زودتر به جوانان اطلاعات مناسب سن داده شود، بعداً برای آنها (و شما) اضطراب کمتری خواهد داشت. اگر این مکالمات را آن‌طور که دوست داشتید شروع نکرده‌اید، نترسید – فرصتی پیدا کنید.

تحقیقات نشان می دهد که ارائه اطلاعات دقیق، صادقانه و جامع به جوانان در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی، آنها را تشویق به انجام آزمایشات جنسی نمی کند. در واقع، جوانانی که آموزش‌های جنسی جامع دریافت می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر مطلع هستند، احتمالاً اولین تجربه جنسی خود را به تأخیر می‌اندازند و در اعمال جنسی ایمن‌تر شرکت می‌کنند.

 

از کتاب ها و منابع برای توضیح مفاهیم استفاده کنید

استفاده از کتاب های تصویری و خرید کتاب کودک برای کودکان خردسال برای توضیح ایده های پیچیده ای مانند بارداری شروعی عالی است. کودکان بزرگتر ممکن است برای یافتن منابع مناسب و دقیق به کمک نیاز داشته باشند.

اگر کودکی در اینترنت برای اطلاعاتی در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی جستجو کند، احتمال زیادی وجود دارد که با اطلاعات گمراه کننده یا پورنوگرافی مواجه شود. بهتر است نزدیک باشیم و با هم به دنبال بایدها و نبایدهای مناسب باشیم.

همچنین ممکن است بخواهید در مورد اینکه اگر احساس می‌کنند تمایلی به مراجعه به شما ندارند، با چه کسی دیگری می‌توانند صحبت کنند (مانند یک دوست بالغ یا خویشاوند مورد اعتماد).

 

کسی باشید که از آنها مشاوره می خواهند

اگر بچه ها بدانند که پاسخ دقیقی به سؤالات خود در مورد روابط، جنسیت و تمایلات جنسی خواهند داشت، به احتمال زیاد در خانه از شما راهنمایی خواهند کرد.

صادق و قابل دسترس باشید. محیطی ایجاد کنید که در آن سوال پرسیدن تشویق شود.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین راه برای تربیت فرزندم چیست؟

 

گفتگوها را معمولی نگه دارید

صحبت در مورد روابط، رابطه جنسی و تمایلات جنسی نباید یک نشست رسمی باشد. این می تواند در هر مکالمه دیگری ادغام شود، بنابراین به بخشی عادی از زندگی تبدیل می شود.

جوانان اغلب خواهان پاسخ های کوتاه و مستقیم به سوالات خود هستند. آنها می توانند در صورت بروز سؤالات بیشتری بپرسند.

 

مکالمات را با استفاده از نشانه های اطراف خود شروع کنید

می‌توان از فرصت‌های اخبار، امور جاری، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، شعر آهنگ، کتاب، تلویزیون و فیلم به عنوان فرصتی برای شروع گفت‌وگو درباره روابط، جنسیت و تمایلات جنسی استفاده کرد.

همچنین ممکن است افراد اطراف خود و دنیای طبیعی را برای شروع یا ادامه بحث خود مشاهده کنید.

لازم نیست منتظر بمانید تا فرزندتان سؤال بپرسد، فعال باشید و گفتگو را شروع کنید.

می‌توانید از سؤالات باز مانند «فکر می‌کنید در آن موقعیت چه کاری انجام می‌دهید؟» استفاده کنید تا توپ را به دست بیاورید.

 

تمایلات جنسی در کودکان

 

ایمن نگه داشتن کودکان در مدرسه

مدارس یک رویکرد یادگیری کل مدرسه را برای آموزش تمایلات جنسی تشویق می کنند که نه تنها معلمان، بلکه والدین و مراقبان و جامعه محلی را در بر می گیرد.

ایمنی فرزند شما مهم است. هر سازمانی که با کودکان کار می کند باید با استانداردهای ایمنی کودک که توسط کمیسیون کودکان و نوجوانان تعیین شده است مطابقت داشته باشد.
. مدارس ملزم به داشتن استراتژی هایی هستند که فراگیر باشد و مشارکت و توانمندسازی همه کودکان را ارتقا دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه یادگیری فرزندتان با مدرسه او تماس بگیرید. دانستن محتوای خاص، پیام‌ها و ارائه برنامه آموزشی اغلب مفید است تا بتوانید با فرزندتان در خانه به بحث و گفتگو ادامه دهید.

 

بیشتر بخوابید:

تربیت صحیح کودک بیش فعال 

 

نتیجه گیری

در این مطلب با تمایلات جنسی در کودکان – 5 اصول کاربردی آشنا شدید. لازم به ذکر است همه مطالبی که در اختیار شما گذاشتیم، از جمله نظرات پزشکی و سایر اطلاعات مرتبط با سلامت کودک، فقط برای اهداف اطلاع رسانی است و نباید به عنوان یک برنامه مشخص یا درمان خاص برای هر موقعیت فردی در نظر گرفته شود. همیشه در رابطه با هرگونه سوال یا مشکلی که ممکن است در مورد سلامتی خود یا دیگران داشته باشید، از مشاوره مستقیم پزشک خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کتاب تربیت کودک کمک بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *