كتاب

معرفی ده کتاب برتر و پرفروش در حوزه ی روان شناسی

قسمت اول:
تکه هایی از یک کل منسجم

MG 8171

“شاید زندگی پیدا کردن بخش هایی از خودمان در تکه تکه هایی از یک کل منسجم است”

این کتاب برای افرادی نوشته شده که تمایل دارند با تعمق بیشتری به دنیای درونی خودشان نزدیک شوند و با بخش هایی از دنیای ناشناخته روانشان آشنا شوند. راوی کتاب به ما می گوید که در حقیقت شاید ما تکه تکه هایی از کلی باشیم که در مسیر زندگی، با اتفاقاتی که برایمان می افتد و با آدم های اطرافمان که بر سر راهمان قرار میگیرند خودمان رو بشناسیم. تکه های از یک کل منسجم با موضوع روانشناسی و خودشناسی، از بالاترین رتبه های ارتباط انسانی تا جزئی ترین قسمت های تنهایی مان را بررسی و تحلیل می کند و باعث می شود به شناخت دقیق و عمیقی نسبت به دنیای پیرامون و از همه مهم تر، خودمان برسیم.

نکته ی قابل توجه فرهنگ مشترک ما و نویسنده است که خیلی از دغدغه های مشترک فرهنگی را بیان میکند و برای مخاطب قابل درک و لمس است.

به طور کلی نگاه کتاب به مفهوم زندگی و واقعیت های آن، ما و رابطه ها و احساساتمان، رشد و درک کردن آدم ها و تنهایی است. کتاب در نه فصل نگاشته شده و لحن صمیمی و زبان ساده ی آن باعث شده مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

پونه مقیمی

پونه مقیمی متولد سال 1361،یکی از روانشناسانی است که در اینستاگرام هم فعالیت می‌کند، و در بخش‌های بسیاری  کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم را هم در صفحه‌اش منتشر کرده است. تاکید او هم در این کتاب و هم در مطالبی که در اینستاگرامش منتشر می‌کند، بر شناخت، پذیرش، دوستی و آشتی با خود است.

قسمت هایی از متن کتاب را با هم می خوانیم:

“ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم جهان بیرون از خودمان را تغییر دهیم. ما باید بیاموزیم در مقابل جهان بیرون از خودمان سکوت کنیم و تسلیم باشیم. اجازه دهیم او به راه خودش برود و ببینیم این گذر در نهایت به ما چه خواهد آموخت؟ در درون ما چه چیزی را تغییر خواهد داد. جریان‌های درونی ما در کنترل ما قرار دارد. جهان درونی ما در ارادۀ ما است. تنها در مقابل این جهان است که هیچ‌گاه احساس درماندگی نخواهیم کرد.

جهان درونی ما بخشی از هویت ما است. بخشی از اراده‌ای است که شاید مدت‌ها است که آن را گم کرده‌ایم.”

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *